čtvrtek 1. září 2016

Květiny a námořníci


Dnes ráno jsem vyrazila do ulic, které hýřily lidmi. Co mě upoutalo jako první, že jsem potkala mnoho z nich s puketem květin v ruce. Že by byl dnes nějaký svátek? Pořád jsem tomu nemohla přijít na kloub.

Jak hodiny postoupily vpřed, bylo to ještě zvláštnější. Teď byly květiny neseny většinou dětmi a mladými lidmi, kteří vypadali jak malí námořníci. Všichni byli v modrém, bílém a černém. Chlapci měli dlouhé kalhoty a na hlavě čepici, děvčata pak většinou sukni. Všichni někam chvátali a na hlavách měli černé nebo modré čepice.

Ve spojitosti s tím, že se jedná o stejnokroj jsem dospěla k závěru, že to bude školní uniforma. Květiny jsou pak jasným znakem toho, že první školní den začal právě dnes.

Na zahájení školního roku vysokoškoláků se to už lišilo. Našli se tady i takoví, kteří měli čepičku s nápisem "TALLINNA ŰLIKOOL", ale už to nebylo tak časté. Mísilo se tady především hodně mezinárodních studentů. Ale všichni přišli odění ve společenském oblečení, hrála hudba a mohli jste si tady zakoupit kávu i něco k snědku.

Žádné komentáře:

Okomentovat