čtvrtek 1. září 2016

Old Town, Staré město, Tallinn


Dnes byl nádherný slunečný den, proto jsem se rozhodla využít programu pro mezinárodní studenty a projít si Staré město s průvodcem. Jenže jsem nějak podcenila přípravu a nedostatečně dlouho koukala do mapy.

Plán byl jednoduchý, jet tramvají číslo 3, vystoupit u Viru kiskus a pak kousek pěšky dolů do města.

Jenže dřív přijel autobus a v nápise mu taky hezky svítilo Viru kiskus, jela jsem tedy jím. Na křižovatce ovšem zahnul na opačnou stranu a já jsem  vystoupila tam, kde jsem nechtěla. Vzala jsem to podchodem, jenže je těžké se zde orientovat, když vidíte na cedulkách jenom estonské názvy. Tak jsem si tedy zvolila směr.

Špatně. Ale město bylo krásné a já měla ještě stále nějakých 20 minut a proto jsem riskla jít na vlastní pěst, místo abych se někoho zeptala.

Koukám po všech těch věžích, kostelích, náměstích, domech až mě vyruší zapípání hodinek. Sakra, bylo 5 hodin a já je ještě nenašla. Ale v tu chvíli mi to nevadilo, byla jsem zase pohroužená do vlastního světa, chtěla jsem vidět víc.


Nejkrásnější vyhlídka na město
Technická univerzita v Tallinnu
Technická univerzita v Tallinnu
 

Tady není nic divného, že kdejaká společnost sídlí v budově s věží.

 Knihovna

Památník J. Pitky
Městské hradby
Městské hradby
Jediný ruský kostel v Tallinnu



Když budete upírat zrak na všechny ty věže, dávejte pozor na tyhle kamenné opeřence. V celém městě jich je nespočet.
Old Town Square, Staré náměstí

Na Starém náměstí se nachází v dláždění tento kamenný kruh (většinou bez mého prstu). Legenda říká, že když se na něj postavíte, uvidíte všech 5 kostelních věží. Jenže kdo je malého vzrůstu, uvidí jen 4... takže jsem měla smůlu.

Olde Hansa je restaurace, kde se obsluhuje ve středověkých krojích.

I v této restauraci se můžete vrátit do středověku. Je jedna z nejčastěji focených budov v Tallinnu.
Ochoz městské zdi





Dvě strážné věže, které vítají návštěvníky při vstupu do Starého města.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A teď si vyhradím ještě trochu prostoru pro pár snímků z ulic. Protože kamkoli se ve Starém městě hnete, je na co koukat.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat