čtvrtek 1. září 2016

Začáteční úskalí a tipy, jak se jím vyvarovat


Když se úspěšně prodřete mezi ty, kteří se dostali na kolej nejblíže univerzitě, neusněte na lelcích a buďte ostražití. Je lepší být připraven dopředu. Já jsem vždy bydlela na privátě, takže jsem neměla nejmenší tušení, jak to na kolejích chodí.

Když jsem podala přihlášku a vyplnila všechny informace, za dva týdny mi přišlo vyzvání, abych do příštího týdne (na den přesně) zaplatila kauci 150 euro. Není to možná tak hodně, ale spojuje se to s dalšími povinnostmi. Musíte si totiž udělat účet v eurech.

Účet v eurech si můžete založit z pohodlí vašeho domova prostřednictvím internetbankingu. Ale nezapomeňte si nechat přidělat k účtu kartu. To už si musíte vyřídit na pobočce vaší banky. Jak karta přijde, stačí ji už pouze aktivovat a používat.

Když jde o samotné zaplacení kauce, ujistěte se, že máte na účtu víc než jen požadovanou částku a částku nutnou k vedení účtu. Platba je totiž spojená s různými poplatky, a pak se může stát, že se peníze z účtu neodešlou.

Není to nic složitého, jen je třeba myslet hodně dopředu. Já jsem měla to štěstí, že kauce byla jen 150 eur. Kamarádka vyjížděla pouze do Německa do Frankfurtu a musela složit kauci 800 eur. Jiný kraj, jiný mrav.

Také je dobré mít s sebou aspoň dvě fotografie. Ty se vám budou hodit vždy na jakoukoli průkazku, kterou bude třeba vyrobit. Samozřejmě se můžete nechat vyfotit až na místě, ale nikdy nevíte, jaké budou poplatky.

Pokud vlastníte smartphone, není také od věci si stáhnout nějaké dostupné aplikace vztahující se k místu, kde jedete. Např. já osobně využívám Moovit, slouží mi dobře jako off-line mapa a můžu tam vyhledávat spoje dopravních prostředků.

A jako další dobrá rada se mi jeví, mít oči dokořán. Všude kam jdete se nachází, něco zajímavého. V dnešní době je slovo internet, skloňováno všemi pády a proto je dobré se tam kouknout i na něco jiného, než jsou výsledky fotbalu.

Žádné komentáře:

Okomentovat