středa 7. září 2016

Loomaaed, ZOO


Tallinn má i vlastní ZOO, které se může jevit jako malé, ale i já jsem se nechala napálit. Myslela jsem, že vše stihnu obejít do 2 hodin, ale chtělo to více času, a to jsem šla sama pěkně svižným tempem.

Do Tallinnské ZOO se nejlépe dostanete autobusem, nastoupíte na zastávce "Kaubamaja" nacházející se v centru města hned u "Viru keskus" a jedete jedenáct zastávek až na zastávku ZOO.

 
Lístek pro studenta stojí 4 euro a dostanete hned i plánek ZOO. Tato zahrada je vskutku rozlehlá, je zde mnoho prostor vyhrazených trávníkům či okrasným záhonům.

 
 
ZOO je logicky rozdělena podle přirozeného prostředí zvířat. Např. tropy byly krásně zpracované. Všude byly vysázené rostliny a pěkně dusno zde dělala pára. V tomto pavilónu jste pak mohli najít na příklad šimpanze, nejmenší druh opičky, krásně zbarvené ryby nebo krokodýly.


Překvapilo mě, že tato ZOO měla velice krásnou sbírku hadů, ale ani to nepatřilo k největším atrakcím.


Nejvíce obdivovaní tady byli sloni, lední medvědi a lachtan. Opravdu pozoruhodné. Jednoho ledního medvěda jsem zastihla během krmení a ten druhý si hrál s míčem v bazénu. Nikdy jsem nic podobného neviděla. Nádrž s vodou byla umístěná kousek od klece, takže když se méďa otřepal, byla jsem svlažená. Ale to mě neodradilo, byla jsem fascinována tímto tvorem. Jak se takový masivní savec dokáže s elegancí pohybovat v tak malém bazénu a navíc bylo slyšet každé jeho oddechnutí.


Pro děti zde bylo připravené minizoo, kde si mohly hrát v malých domečcích, kolem kterých pobíhala morčátka a byly tady jak kozy, králici tak i další farmářská zvířátka.


U vstupu jsou k vypůjčení malé vozíčky, do kterého je možné naložit buď těžká zavazadla nebo unavené ratolesti a můžete vyrazit.

Ve výběhu různých kamzíků můžete spatřit nízké domky sloužící jako přístřešek pro dobytek. Ty byly ovšem náramně nápadité, střechu jim totiž pokrýval mech.

Budete-li se zrovna potloukat po Tallinu, nebo v jeho okolí a nebudete vědět co s volným časem, skočte si do zoo, za ty čtyři éčka pro studenty se to vyplatí.

Žádné komentáře:

Okomentovat